Pages

Ads 468x60px

Labels

NING BANGGA DENGAN OMAR



















SETELAH melalui enam kali Ramadan, penyanyi Ning Baizura akui bangga dengan ‘pencapaian’ suaminya, Omar Sharif Christopher Layton Dalton.

Meskipun berpuasa, Omar tidak meninggalkan senaman untuk kecergasan badan setiap hari.

“Alhamdulillah, kali ini sudah tahun keenam suami saya berpuasa. Kalau bersahur, dia tak suka makanan yang berat-berat sangat. Lewat malam dia bersahur.





















“Kemudian, dia akan tidur dan apabila bangun terus keluar untuk bersenam. Pukul lima pagi dia akan keluar untuk ‘jogging’ dan baru pergi kerja,” katanya kepada Sinar Harian Online ketika ditemui pada sesi fotografi, baru-baru ini.

Meskipun senaman itu membuatkan suaminya lemah pada waktu petang, namun ia tidak menghalang Omar untuk berpuasa.

“Tapi dia akan lembiklah. Tapi Alhamdulillah, saya bangga dengan dia,” kata Ning.

Menurut Ning, Omar juga tidak cerewet dalam pemakanan.

“Menu untuk dia berbuka puasa pula, dia tak kisah langsung apa-apa saja yang saya hidangkan. Saya memang dah ajar pembantu saya untuk memasak sikit-sikit tapi untuk suami selalunya saya sediakan sendiri.

“Cuma untuk keluarga, pembantu boleh tolong buat yang kecil-kecil seperti masak sayur. Kalau makanan utama, masih saya yang sediakan sebab dia dari Filipina, jadi, tak tahu lagi masakan Malaysia,” katanya.

Seperti tahun-tahun sebelum ini, Ning dan keluarga bakal menyambung puasa di kampung halaman Omar di Birmigham, United Kingdom.

“Kami akan sambung berpuasa di sana. Panjang tempoh berpuasa di sana. Antara sembilan hingga sebelas jam.

“Tahun lepas kami tak dapat pulang ke sana kerana saya hamil. Jadi, tahun ini kami akan beraya di sana bersama dengan penduduk Malaysia yang menetap di Birmigham,” katanya yang membawa semua ahli keluarganya bersama ke UK.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...