Pages

Ads 468x60px

Labels

BAHAYA MENCANGKUNG DI MANGKUK TANDAS (3 GAMBAR)

Salam sejahtera, secara umumnya tandas direka khas untuk kita membuang air kecil dan air besar. Rekaan juga berlainan, ada yang digunakan secara duduk dan ada yang mencangkung. Tentu anda faham maksud saya kan? Siapa yang pernah buang air di toilet, tau lah.





Apa yang menjadi kebimbangan kita adalah kebersihan mangkuk tandas yang kita gunakan. Meskipun ada cleaner yang bertugas membersihkan tandas, kebersihan tetap menjadi masalah dalam tandas. Langkah penyelesaiannya, ada sesetengah orang sanggup mencangkung di atas mangkuk tandas duduk untuk mengelakkan tersentuh bahagian yang kotor tu.

Namun tindakan ini membuat orang tersebut berada pada posisi yang sangat bahaya. Mencangkung di atas ketika menggunakan tandas duduk sangat DILARANG, kerana bahannya diperbuat daripada Seramik/Porselin, yang tidak mampu menampung berat seluruh badan pada satu masa.

Gambar dibawah adalah gambar mangsa wanita yang mengalami kecederaan pada bahagian punggungnya akibat tandas duduk pecah. Ketika mencangkung tandas seramik itu pecah lalu terkena punggungnya.

Mohon anda share dan hebahkan kepada rakan-rakan yang lain agar kejadian serupa dapat diatasi dan boleh menyelamatkan nyawa mereka yang lain. Dan, sesiapa yang pernah membuang air mencangkung sebelum ini, lebih baik hentikanlah kerana ianya sangat merbahaya !

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...